10 نوع از رسانه های اجتماعی و چگونگی سود آنها برای کسب و کار شما در سال 2023

مقاله رزرو پلاس : 10 نوع از رسانه های اجتماعی و چگونگی سود آنها برای کسب و کار شما در سال 1402

انواع مختلفی از رسانه های اجتماعی وجود دارد، اما آنها چه هستند و چگونه می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شرکت شما بهترین است؟ در این صفحه، ما دقیقاً به این سؤالات پاسخ می دهیم! ما در حال بررسی عمیق ده نوع رسانه اجتماعی به همراه مثال ها و مزایای هر کدام هستیم تا به شما کمک کنیم استراتژی رسانه های اجتماعی خود را برای موفقیت تنظیم کنید! پس به خواندن ادامه دهید!

10 نوع قالب و پلتفرم رسانه های اجتماعی که باید در سال 2023 درباره آنها بدانید

در اینجا 10 نوع محبوب رسانه های اجتماعی که باید در سال 2023 درباره آنها بدانید آورده شده است:

  1. رسانه های اجتماعی ویدئویی
  2. رسانه های اجتماعی صوتی
  3. رسانه های اجتماعی کسب و کار
  4. شبکه های اجتماعی قابل خرید
  5. شبکه های اجتماعی خصوصی یا بسته
  6. رسانه های اجتماعی الهام بخش
  7. تالارهای بحث و گفتگو
  8. سایت ها و پلتفرم ها را بررسی کنید
  9. پخش زنده رسانه های اجتماعی
  10. سایت ها و شبکه های وبلاگ نویسی اجتماعی

1. قالب ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی ویدیویی

یوتیوب یکی از انواع رسانه های اجتماعی برای اشتراک گذاری محتوا است

مثال ها

YouTube ، TikTok ، Facebook Watch ، حلقه‌ها و استوری‌های اینستاگرام

استفاده کنید

تماشای ویدیوهای سرگرم کننده و آموزنده، چه به صورت طولانی و چه کوتاه.

چگونه استفاده از آنها می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

ویدئو یکی از جذاب‌ترین شکل‌های محتوای رسانه‌های اجتماعی است.

می‌توانید از انواع و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی ویدیویی برای ایجاد ویدیوهایی استفاده کنید که آگاهی از برند شما را افزایش می‌دهد، مخاطبان شما را درگیر می‌کند، و برند، شخصیت، و محصولات یا خدمات شما را به گونه‌ای برجسته می‌کند که عکس‌ها و متن نمی‌توانند.

شما می توانید با ایجاد ویدیوهایی که نحوه استفاده از محصول یا مزایای خدمات شما را توضیح می دهد، از این نوع رسانه های اجتماعی بهره مند شوید. می‌توانید از پلتفرم‌های ویدیویی برای آموزش و سرگرم کردن مخاطبان خود، بحث در مورد اخبار یا موضوعات صنعت پرطرفدار و دسترسی به اعضای بیشتری از مخاطبان هدف خود استفاده کنید .

2. قالب ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی صوتی

صفحه اصلی Spotify

مثال ها

Spotify ، فضاهای توییتر، کلاب هاوس، آمازون موزیک

استفاده کنید

گوش دادن به مکالمات درباره موضوعات خاص از طریق پادکست ها، آهنگ ها و آلبوم ها و موارد دیگر.

چگونه استفاده از آنها می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

مردم از شبکه‌ها و پلت‌فرم‌های صوتی اجتماعی برای گوش دادن به پادکست‌ها یا آهنگ‌ها در حین کار یا ورزش استفاده می‌کنند، یا حتی در مکالمه‌ها و پادکست‌ها برای یادگیری موضوعی جدید هماهنگ می‌شوند.

شرکت شما می تواند از این قالب رسانه اجتماعی برای تبلیغ برند خود به مخاطبان خود استفاده کند و به آنها کمک کند تا در مورد تجارت و صنعت شما بیشتر بدانند:

  • راه اندازی تبلیغات صوتی اجتماعی که بین آهنگ ها و پادکست ها پخش می شود
  • ایجاد یک پادکست برای بحث در مورد موضوعات صنعت
  • اخبار، به‌روزرسانی‌ها و اطلاعیه‌های تجاری را اعلام کنید
  • میزبان پرسش و پاسخ یا جلسات با مخاطبان خود باشید

3. پلتفرم ها و شبکه های رسانه های اجتماعی تجاری

لینکدین نشان دهنده نمونه شبکه اجتماعی رسانه های اجتماعی است

مثال ها

لینکدین ، توییتر

استفاده کنید

ارتباط با متخصصان صنعت، شرکا و مشتریان، تبلیغات و درخواست شغل

چگونه استفاده از آنها می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

شرکت شما می‌تواند از قالب‌های رسانه‌های اجتماعی تجاری مانند لینکدین و توییتر برای ایجاد روابط بین کسب‌وکار (B2B) و ارتباط با مشتریان احتمالی، شرکا و مشتریان استفاده کند که این یک مزیت فوق‌العاده رسانه‌های اجتماعی است .

شما همچنین می توانید از این نوع رسانه های اجتماعی برای جذب استعدادهای برتر برای کسب و کار خود با ارسال آگهی های شغلی و ارتباط با نامزدهای احتمالی استفاده کنید.

4. پلتفرم ها و شبکه های رسانه های اجتماعی قابل خرید

اینستاگرام به اشتراک گذاری رسانه را به عنوان یک نوع رسانه اجتماعی نشان می دهد

مثال ها

اینستاگرام ، فیسبوک مارکت ، تیک تاک، شاپیفای

استفاده کنید

مرور، تحقیق و خرید مستقیم محصولات از برندها

چگونه استفاده از آنها می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

پلتفرم‌های خرید رسانه‌های اجتماعی به مخاطبان شما این امکان را می‌دهند که مستقیماً از برند شما خرید کنند، بدون اینکه نیازی به ترک برنامه خود داشته باشند. تنها با چند کلیک، یکی از محصولات شما می تواند مال آنها باشد.

از این سایت های رسانه های اجتماعی برای آپلود کاتالوگ محصولات خود استفاده کنید و به مخاطبان خود اجازه دهید مستقیماً از صفحه رسانه اجتماعی شما خرید کنند.

همچنین می‌توانید از فروشگاه رسانه‌های اجتماعی خود برای افزودن اطلاعات بیشتر در مورد محصولات خود استفاده کنید و پیوندهایی به وب‌سایت خود درج کنید تا تحقیقات برای مخاطبانتان آسان‌تر شود، که همچنین می‌تواند به شما کمک کند ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود جذب کنید.

5. پلتفرم ها و شبکه های رسانه های اجتماعی خصوصی یا بسته

صفحه اصلی شل

مثال ها

گروه های Slack، Discourse، Facebook

استفاده کنید

برقراری ارتباط و همکاری با گروهی از افراد

چگونه استفاده از آنها می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

فرم‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خصوصی یا نزدیک به کسب‌وکارهایی مانند شما اجازه می‌دهند گروه‌هایی ایجاد کنند که اعضای یک جامعه را گرد هم می‌آورند.

برای مثال، اگر شما یک محصول آشپزی مانند آرام پز می فروشید، می توانید یک گروه خصوصی در فیس بوک ایجاد کنید که به مشتریان شما امکان می دهد درباره محصول شما سؤال بپرسند و دستور العمل ها و نکات را به اشتراک بگذارند.

این گروه‌ها روشی عالی برای ایجاد وفاداری به برند و کمک به مشتریان بالقوه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات شما هستند.

6. شبکه ها و پلتفرم های اجتماعی الهام بخش

شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری رسانه پینترست

مثال ها

پینترست ، یوتیوب، اینستاگرام

استفاده کنید

مشاهده عکس‌ها، تابلوها و ویدئوها برای یافتن اطلاعات و الهام‌بخشی برای یک موضوع خاص، مانند سفر، تزئینات، عروسی‌ها و موارد دیگر.

چگونه استفاده از آنها می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

محصولات خود را برای اعضای مخاطب هدف خود که به دنبال الهام بخشی برای دکوراسیون اتاق یا رویداد خود هستند، با ایجاد محتوای بصری بیشتر متناسب با علایق خود، به نمایش بگذارید.

برای مثال، اگر گلدان می‌فروشید، می‌توانید در اینستاگرام تابلویی پر از تصاویر بسازید که گلدان‌های شما را در اتاق‌های مختلف خانه مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن به نمایش بگذارد.

همچنین می توانید آموزش های ویدیویی برای محصولات خود و نحوه استفاده از آنها برای رویدادها یا سفرهای خاص ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر کوله‌پشتی مسافرتی می‌فروشید، می‌توانید یک راهنمای ویدیویی در یوتیوب برای نحوه بسته‌بندی کوله‌پشتی خود برای یک پیاده‌روی طولانی ایجاد کنید و برخی از کوله‌های خود را در ویدیو به نمایش بگذارید.

7. انجمن های گفتگو

Reddit

مثال ها

Quora ، Reddit

استفاده کنید

پرسیدن و پاسخ دادن به سوالات و تشکیل جوامع بر اساس یک علاقه یا موضوع مشترک

چگونه استفاده از آنها می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

قالب‌های بحث رسانه‌های اجتماعی برای کمک به ارائه خدمات مشتری به مخاطبان و همچنین پاسخ دادن به سؤالات یا ارائه اطلاعات بیشتر برای مشتریان بالقوه بسیار مفید هستند.

به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک بانک هستید، می توانید یک Subreddit برای بانک خود ایجاد کنید. مخاطبان خود و سپس به اینجا بروید تا در مورد هر گونه مشکل یا مشکلی که در حساب کاربری خود به آن برخورد کرده اند سؤال بپرسند یا راه حل هایی از شرکت خود بیابید.

همچنین می توانید از انجمن های گفتگو برای نشان دادن تخصص شرکت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به سؤالات مرتبط با صنعت خود پاسخ دهید و اطلاعات مربوط به برند و محصولات یا خدمات خود را در این فرآیند به اشتراک بگذارید.

8. سایت ها و پلتفرم ها را بررسی کنید

شبکه بررسی اجتماعی Yelp

مثال ها

Yelp ، TrustPilot، Glassdoor

استفاده کنید

گذاشتن و مشاهده نظرات درباره برندها، محصولات و خدمات

چگونه استفاده از آنها می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

بررسی شبکه‌های اجتماعی نمونه بارز وب‌سایت‌های اجتماعی است که بر مخاطبان شما تأثیر می‌گذارد اما 100 درصد به آنها وابسته است. شبکه‌های بازبینی به افراد اجازه می‌دهند اطلاعات برندها و محصولاتشان را بیابند، بررسی کنند و به اشتراک بگذارند.

وقتی نقدهای خوبی داشته باشید ، این پلتفرم‌ها می‌توانند برای کسب‌وکار شما و ادعاهای آن اثبات اجتماعی مثبتی داشته باشند. وقتی به بررسی ها نگاه می کنید، متوجه می شوید که مردم چگونه برند شما را درک می کنند. این یک راه عالی برای شما برای درک نظر آنها و بهبود تجربه آنها است.

از سایت‌های بررسی استفاده کنید تا به نظراتی که افراد برای کسب‌وکارتان می‌گذارند نگاه کنید و درک بهتری از احساس آنها در مورد محصولات یا خدمات شما داشته باشید و فکر می‌کنند کجا می‌توانید پیشرفت کنید.

می توانید از این اطلاعات برای بهبود تجربه مخاطبان خود استفاده کنید تا بتوانید در آینده نظرات مثبت بیشتری کسب کنید.

9. پخش زنده رسانه های اجتماعی

صفحه اصلی Twitch

مثال ها

TikTok، Twitch ، YouTube، Instagram Live Rooms، Facebook Live

استفاده کنید

پخش و تماشای ویدیوی زنده

چگونه استفاده از آنها می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

پخش زنده در رسانه های اجتماعی به شما این فرصت را می دهد که در زمان واقعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. می توانید جلسات پرسش و پاسخ را میزبانی کنید تا به سوالات مخاطبان خود به صورت زنده پاسخ دهید.

پخش زنده رسانه های اجتماعی همچنین به شما امکان می دهد محصولات جدید را به صورت زنده برای مخاطبان خود نشان دهید یا به روز رسانی ها یا رویدادهای تجاری جدید را اعلام کنید.

دادن فرصت های بیشتر به مخاطبان برای درگیر شدن با برند شما راهی عالی برای ایجاد وفاداری به برند است.

10. سایت ها و شبکه های وبلاگ نویسی اجتماعی

شبکه وبلاگ نویسی Tumblr

مثال ها

تامبلر ، متوسط

استفاده کنید

داستان بنویسید و بخوانید، اطلاعات، عکس ها و فیلم ها را به اشتراک بگذارید

چگونه استفاده از آنها می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

شبکه های وبلاگ نویسی به شما این امکان را می دهند که محتوا را برای مخاطبان خود منتشر کنید و به آنها کمک کنید تا آن را کشف کنند. این نوع از رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای ایجاد تعامل و آشنایی مردم با کسب و کار شما است. شبکه های وبلاگ نویسی اجتماعی یکی از منحصربفردترین انواع رسانه های اجتماعی هستند زیرا برای انتشار به ایجاد محتوای ثابت نیاز دارند.

ماهیت محتوای محور آنها برای به اشتراک گذاری رسانه و اطلاعات با مخاطبان شما عالی است.

در حالی که آنها دید، آگاهی از برند را افزایش می دهند و منجر به تولید می شوند، نسبت به سایر پلت فرم های اجتماعی به کار بیشتری نیاز دارند.

رشد حضور اجتماعی شما با رزرو پلاس مانند پیاده روی در پارکی زیبا است.

"رزرو پلاس به شما اجازه می دهد تا پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را بدون استرس رشد دهید! ما آگاه هستیم و با نیازهای شرکت شما سازگار میشویم تا شکوفا شوید »

درباره خدمات رسانه های اجتماعی ما بیشتر بیاموزید

از همین امروز شروع به استفاده از انواع مختلف رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار خود کنید

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فرصتی عالی برای شما ایجاد می‌کنند تا دسترسی آنلاین خود را گسترش دهید و سرنخ‌های بیشتری را جذب کنید. وقتی انواع مختلف پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را که می‌توانید استفاده کنید، و همچنین ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی و  مدیریت موجود را بشناسید، فرصت‌هایی را برای دستیابی به اعضای بیشتری از مخاطبان هدف خود باز خواهید کرد.

اگر مطمئن نیستید که چگونه با دسته‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی شروع کنید، تیم ما در رزرو پلاس می‌تواند به شما در مدیریت پلتفرم‌های اجتماعی کمک کند . ما تیمی متشکل از 75 کارشناس داریم که به شما کمک می کند حضور خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی که مخاطبان شما دوست دارند افزایش دهید.

آیا می‌خواهید در مورد اینکه چگونه بازاریابی و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی می‌توانند دسترسی شما را در انواع مختلف پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی گسترش دهند، بیشتر بدانید ؟ با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا همین امروز با شماره 989145800566+ تماس بگیرید (خدمات رایگان ) تا با یک استراتژیست در مورد ایجاد یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی سفارشی صحبت کنید!

  • میسی استورم
    ساحل

متن دیدگاه‌ها

  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • یک نظر ارسال کنید