در اینجا 10 نوع محبوب رسانه های اجتماعی که باید در سال 2023 درباره آنها بدانید آورده شده است:
YouTube ، TikTok ، Facebook Watch ، حلقهها و استوریهای اینستاگرام
تماشای ویدیوهای سرگرم کننده و آموزنده، چه به صورت طولانی و چه کوتاه.
ویدئو یکی از جذابترین شکلهای محتوای رسانههای اجتماعی است.
میتوانید از انواع و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ویدیویی برای ایجاد ویدیوهایی استفاده کنید که آگاهی از برند شما را افزایش میدهد، مخاطبان شما را درگیر میکند، و برند، شخصیت، و محصولات یا خدمات شما را به گونهای برجسته میکند که عکسها و متن نمیتوانند.
شما می توانید با ایجاد ویدیوهایی که نحوه استفاده از محصول یا مزایای خدمات شما را توضیح می دهد، از این نوع رسانه های اجتماعی بهره مند شوید. میتوانید از پلتفرمهای ویدیویی برای آموزش و سرگرم کردن مخاطبان خود، بحث در مورد اخبار یا موضوعات صنعت پرطرفدار و دسترسی به اعضای بیشتری از مخاطبان هدف خود استفاده کنید .
Spotify ، فضاهای توییتر، کلاب هاوس، آمازون موزیک
گوش دادن به مکالمات درباره موضوعات خاص از طریق پادکست ها، آهنگ ها و آلبوم ها و موارد دیگر.
مردم از شبکهها و پلتفرمهای صوتی اجتماعی برای گوش دادن به پادکستها یا آهنگها در حین کار یا ورزش استفاده میکنند، یا حتی در مکالمهها و پادکستها برای یادگیری موضوعی جدید هماهنگ میشوند.
شرکت شما می تواند از این قالب رسانه اجتماعی برای تبلیغ برند خود به مخاطبان خود استفاده کند و به آنها کمک کند تا در مورد تجارت و صنعت شما بیشتر بدانند:
ارتباط با متخصصان صنعت، شرکا و مشتریان، تبلیغات و درخواست شغل
شرکت شما میتواند از قالبهای رسانههای اجتماعی تجاری مانند لینکدین و توییتر برای ایجاد روابط بین کسبوکار (B2B) و ارتباط با مشتریان احتمالی، شرکا و مشتریان استفاده کند که این یک مزیت فوقالعاده رسانههای اجتماعی است .
شما همچنین می توانید از این نوع رسانه های اجتماعی برای جذب استعدادهای برتر برای کسب و کار خود با ارسال آگهی های شغلی و ارتباط با نامزدهای احتمالی استفاده کنید.
اینستاگرام ، فیسبوک مارکت ، تیک تاک، شاپیفای
مرور، تحقیق و خرید مستقیم محصولات از برندها
پلتفرمهای خرید رسانههای اجتماعی به مخاطبان شما این امکان را میدهند که مستقیماً از برند شما خرید کنند، بدون اینکه نیازی به ترک برنامه خود داشته باشند. تنها با چند کلیک، یکی از محصولات شما می تواند مال آنها باشد.
از این سایت های رسانه های اجتماعی برای آپلود کاتالوگ محصولات خود استفاده کنید و به مخاطبان خود اجازه دهید مستقیماً از صفحه رسانه اجتماعی شما خرید کنند.
همچنین میتوانید از فروشگاه رسانههای اجتماعی خود برای افزودن اطلاعات بیشتر در مورد محصولات خود استفاده کنید و پیوندهایی به وبسایت خود درج کنید تا تحقیقات برای مخاطبانتان آسانتر شود، که همچنین میتواند به شما کمک کند ترافیک بیشتری را به وبسایت خود جذب کنید.
گروه های Slack، Discourse، Facebook
برقراری ارتباط و همکاری با گروهی از افراد
فرمها و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خصوصی یا نزدیک به کسبوکارهایی مانند شما اجازه میدهند گروههایی ایجاد کنند که اعضای یک جامعه را گرد هم میآورند.
برای مثال، اگر شما یک محصول آشپزی مانند آرام پز می فروشید، می توانید یک گروه خصوصی در فیس بوک ایجاد کنید که به مشتریان شما امکان می دهد درباره محصول شما سؤال بپرسند و دستور العمل ها و نکات را به اشتراک بگذارند.
این گروهها روشی عالی برای ایجاد وفاداری به برند و کمک به مشتریان بالقوه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات شما هستند.
پینترست ، یوتیوب، اینستاگرام
مشاهده عکسها، تابلوها و ویدئوها برای یافتن اطلاعات و الهامبخشی برای یک موضوع خاص، مانند سفر، تزئینات، عروسیها و موارد دیگر.
محصولات خود را برای اعضای مخاطب هدف خود که به دنبال الهام بخشی برای دکوراسیون اتاق یا رویداد خود هستند، با ایجاد محتوای بصری بیشتر متناسب با علایق خود، به نمایش بگذارید.
برای مثال، اگر گلدان میفروشید، میتوانید در اینستاگرام تابلویی پر از تصاویر بسازید که گلدانهای شما را در اتاقهای مختلف خانه مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن به نمایش بگذارد.
همچنین می توانید آموزش های ویدیویی برای محصولات خود و نحوه استفاده از آنها برای رویدادها یا سفرهای خاص ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر کولهپشتی مسافرتی میفروشید، میتوانید یک راهنمای ویدیویی در یوتیوب برای نحوه بستهبندی کولهپشتی خود برای یک پیادهروی طولانی ایجاد کنید و برخی از کولههای خود را در ویدیو به نمایش بگذارید.
پرسیدن و پاسخ دادن به سوالات و تشکیل جوامع بر اساس یک علاقه یا موضوع مشترک
قالبهای بحث رسانههای اجتماعی برای کمک به ارائه خدمات مشتری به مخاطبان و همچنین پاسخ دادن به سؤالات یا ارائه اطلاعات بیشتر برای مشتریان بالقوه بسیار مفید هستند.
به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک بانک هستید، می توانید یک Subreddit برای بانک خود ایجاد کنید. مخاطبان خود و سپس به اینجا بروید تا در مورد هر گونه مشکل یا مشکلی که در حساب کاربری خود به آن برخورد کرده اند سؤال بپرسند یا راه حل هایی از شرکت خود بیابید.
همچنین می توانید از انجمن های گفتگو برای نشان دادن تخصص شرکت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، میتوانید به سؤالات مرتبط با صنعت خود پاسخ دهید و اطلاعات مربوط به برند و محصولات یا خدمات خود را در این فرآیند به اشتراک بگذارید.
Yelp ، TrustPilot، Glassdoor
گذاشتن و مشاهده نظرات درباره برندها، محصولات و خدمات
بررسی شبکههای اجتماعی نمونه بارز وبسایتهای اجتماعی است که بر مخاطبان شما تأثیر میگذارد اما 100 درصد به آنها وابسته است. شبکههای بازبینی به افراد اجازه میدهند اطلاعات برندها و محصولاتشان را بیابند، بررسی کنند و به اشتراک بگذارند.
وقتی نقدهای خوبی داشته باشید ، این پلتفرمها میتوانند برای کسبوکار شما و ادعاهای آن اثبات اجتماعی مثبتی داشته باشند. وقتی به بررسی ها نگاه می کنید، متوجه می شوید که مردم چگونه برند شما را درک می کنند. این یک راه عالی برای شما برای درک نظر آنها و بهبود تجربه آنها است.
از سایتهای بررسی استفاده کنید تا به نظراتی که افراد برای کسبوکارتان میگذارند نگاه کنید و درک بهتری از احساس آنها در مورد محصولات یا خدمات شما داشته باشید و فکر میکنند کجا میتوانید پیشرفت کنید.
می توانید از این اطلاعات برای بهبود تجربه مخاطبان خود استفاده کنید تا بتوانید در آینده نظرات مثبت بیشتری کسب کنید.
TikTok، Twitch ، YouTube، Instagram Live Rooms، Facebook Live
پخش و تماشای ویدیوی زنده
پخش زنده در رسانه های اجتماعی به شما این فرصت را می دهد که در زمان واقعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. می توانید جلسات پرسش و پاسخ را میزبانی کنید تا به سوالات مخاطبان خود به صورت زنده پاسخ دهید.
پخش زنده رسانه های اجتماعی همچنین به شما امکان می دهد محصولات جدید را به صورت زنده برای مخاطبان خود نشان دهید یا به روز رسانی ها یا رویدادهای تجاری جدید را اعلام کنید.
دادن فرصت های بیشتر به مخاطبان برای درگیر شدن با برند شما راهی عالی برای ایجاد وفاداری به برند است.
تامبلر ، متوسط
داستان بنویسید و بخوانید، اطلاعات، عکس ها و فیلم ها را به اشتراک بگذارید
شبکه های وبلاگ نویسی به شما این امکان را می دهند که محتوا را برای مخاطبان خود منتشر کنید و به آنها کمک کنید تا آن را کشف کنند. این نوع از رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای ایجاد تعامل و آشنایی مردم با کسب و کار شما است. شبکه های وبلاگ نویسی اجتماعی یکی از منحصربفردترین انواع رسانه های اجتماعی هستند زیرا برای انتشار به ایجاد محتوای ثابت نیاز دارند.
ماهیت محتوای محور آنها برای به اشتراک گذاری رسانه و اطلاعات با مخاطبان شما عالی است.
در حالی که آنها دید، آگاهی از برند را افزایش می دهند و منجر به تولید می شوند، نسبت به سایر پلت فرم های اجتماعی به کار بیشتری نیاز دارند.
"رزرو پلاس به شما اجازه می دهد تا پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را بدون استرس رشد دهید! ما آگاه هستیم و با نیازهای شرکت شما سازگار میشویم تا شکوفا شوید »
درباره خدمات رسانه های اجتماعی ما بیشتر بیاموزیدپلتفرمهای رسانههای اجتماعی فرصتی عالی برای شما ایجاد میکنند تا دسترسی آنلاین خود را گسترش دهید و سرنخهای بیشتری را جذب کنید. وقتی انواع مختلف پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را که میتوانید استفاده کنید، و همچنین ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانههای اجتماعی و مدیریت موجود را بشناسید، فرصتهایی را برای دستیابی به اعضای بیشتری از مخاطبان هدف خود باز خواهید کرد.
اگر مطمئن نیستید که چگونه با دستههای مختلف رسانههای اجتماعی شروع کنید، تیم ما در رزرو پلاس میتواند به شما در مدیریت پلتفرمهای اجتماعی کمک کند . ما تیمی متشکل از 75 کارشناس داریم که به شما کمک می کند حضور خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی که مخاطبان شما دوست دارند افزایش دهید.
آیا میخواهید در مورد اینکه چگونه بازاریابی و تبلیغات رسانههای اجتماعی میتوانند دسترسی شما را در انواع مختلف پلتفرمهای رسانههای اجتماعی گسترش دهند، بیشتر بدانید ؟ با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا همین امروز با شماره 989145800566+ تماس بگیرید (خدمات رایگان ) تا با یک استراتژیست در مورد ایجاد یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی سفارشی صحبت کنید!